Apartman karar defterini kim onaylatır?
Konut yöneticisi, konut karar defterini her yılın Ocak ayı sonuna kadar noter tarafından onaylatmalıdır. Onay süreci, bir önceki yılın sayfalarının kapatılması ve yeni dönemde kullanılacak sayfaların noter tarafından mühürlenmesini içerir.
Karar defteri imzalamazsa ne olur?
İlan defterinin inceleme sırasında onaylanmaması durumunda konut idaresi ceza ödemek durumunda kalabilir ve bu cezayı kendi cebinden ödemek zorunda kalabilir.
Apartman karar defteri notere nasıl onaylatılır?
Karar defteri kaybolursa, konunun notere bildirilmesi ve konunun “kayıp belgesi” ile teyit edilmesi gerekir. Bu bağlamda, yeni bir “konut karar defteri” alınması mümkün olacaktır. Bu nedenle, kayıp belgesi olmayan defterler için herhangi bir tasdik işlemi yapılmayacaktır.
Apartman karar defterine uyulmazsa ne olur?
Böylece defterde verilen kararlar resmi bir ortamda kayıt altına alınmış olur. Konut karar defteri tutulmazsa ne olur? Bu yükümlülüğe uymayan yöneticilere Kanunun 33. maddesi uyarınca para cezası uygulanır.
Apartman karar defteri noter onayı kaç TL?
Madde 9 – Defterlerin açılış izni için, yüz sayfaya kadar (yüz sayfa dahil) sayfalar için 12,99 TL, yüz sayfanın üzerindeki her yüz sayfa için 4,87 TL teyit ücreti alınır. Defterlerin uzunluğu yüz sayfadan fazla olup kesri elli sayfaya kadar ise ücret alınmaz. Elli ve daha fazla kişi olması halinde 4,87 TL ücret alınır.
Apartman karar defteri her yıl noter onayı zorunlu mu?
Yapı yönetiminin tutmakla yükümlü olduğu en önemli defter “Kat Malikleri Kurulu Karar Defteri”dir. Bu zorunluluk KMK’nın 32. maddesinde yer almaktadır. Bu defterin tutulması, noter tasdikli olması ve her takvim yılının bitiminden itibaren bir ay içinde noter tarafından kesin tasdikinin yapılması zorunludur.
Apartman yöneticisi tek başına karar alabilir mi?
Emlak yöneticisi, emlak sahiplerinin aldığı kararların uygulanmasını ve apartmandaki günlük işlerin aksamadan devam etmesini sağlar. Buna göre, emlak yöneticisi genellikle emlak yönetimiyle ilgili konularda tek başına karar veremez.
Karar defterine ilk ne yazılır?
(a) Tutulacak defterler ve uyulacak esaslar şunlardır: 1) Karar Defteri: Yönetim Kurulu kararları tarih ve numara sırasıyla bu deftere yazılır ve kararlardan altısı toplantıda hazır bulunan üyelerce imzalanır.
Karar defterine yanlış yazılırsa ne olur?
Yanlış rakam veya yazı çekilirse, rakam ve yazıyı çeken tarafından paraflanır. Defterlerde tutulan kayıt; çizilerek, kazınarak veya silinerek okunmaz hale getirilemez. Karar defterinin sayfasının sonunda imza için bırakılan kısım hariç, defterin satırları çizilmeden boş bırakılamaz veya atlanamaz.
Apartman yöneticisi gelir ve giderleri tabloya asmak zorunda mı?
Gelir ve gider hesabı yayınlama zorunluluğu: Kat mülkiyeti yöneticisinin gelir ve gider hesabı göstermesi konusunda açık bir yasal zorunluluk yoktur. Ancak, Kat Mülkiyeti Kanunu’nun 18. maddesine göre, kat maliklerinin kurul tarafından her an bilgi ve inceleme alma hakkı vardır.
Apartman yönetimi muhasebeci tutmak zorunda mı?
Bu nedenle konut ve emlak yönetim şirketlerinin finansal danışman tutması yasal bir zorunluluk olmamakla birlikte, bu çalışmaların profesyonel kişilerce yapılmasının sağladığı kolaylık, doğru raporlama ve idari cezalardan kaçınma gibi avantajlar nedeniyle zorunludur.
Yöneticiyi kim denetler?
Denetçilerin görevleri nelerdir? E) İDARİ DENETİM: Madde 41 – Kat malikleri kurulu, yöneticinin bu görevdeki tutumunu sürekli olarak denetler ve haklı sebeplerle her zaman değiştirebilir.
Apartman kararları kaç kişi ile alınır?
Madde 30 – Kat malikleri kurulu, kat maliklerinin sayı ve pay bakımından yarıdan bir fazlasının katılmasıyla toplanır ve oy çokluğu ile karar verir. (Değişik ikinci fıkra: -5711/15 md.) Çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle ilk toplantı yapılamazsa, ikinci toplantı en geç onbeş gün sonra yapılır.
Apartman karar defteri kaç yıl saklanır?
Yönetmeliğin 107 nci maddesine göre; konut ve site yönetimleri, işyerine ilişkin her türlü defter ve belgeleri, ilgili oldukları yılı izleyen takvim yılından başlamak üzere on yıl süreyle saklamak ve istenildiğinde ibraz etmek zorundadır.
Apartman toplantılarında bir kişi kaç vekalet alabilir?
(Değişik son fıkra: -5711/16 md.) Kat maliklerinden biri, vekil vasıtasıyla oy kullanabilir. Oyların yüzde beşinden fazlasını kullanan kimse vekil olarak atanamaz. Ancak, kırk veya daha az kat mülkiyeti bulunan taşınmazlarda bir kişi en fazla iki kişiyi temsil edebilir.
Karar defteri nasıl tasdik edilir?
Yönetim kurulu karar defterinin, izleyen hesap döneminin ilk ayının sonuna kadar notere verilmesi ve son tutanağın altına “İncelenmiştir” ibaresi eklenerek noterce mühür ve imza ile onaylanması zorunludur.
Apartman yöneticisi onay almadan harcama yapabilir mi?
634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanununda, yöneticinin kat mülkiyeti veya sitede gerekli harcamaları yapmadan önce kat maliklerinin iznini veya onayını alması gerekip gerekmediğine ilişkin özel ve ayrıntılı bir düzenleme bulunmamaktadır.
Apartman karar defteri ilk nasıl çıkarılır?
Tüm dairelerde bulunması gereken ve kanuna uygun olarak kullanılması gereken bir defterdir. Daire karar defteri noter tarafından tasdik edilir. Seçilen daire yöneticileri çerçevesinde ilgili defter noter tarafından tasdik edilir.
Apartman kararları nasıl tebliğ edilir?
Kat mülkiyeti kat malikleri toplantısında alınan kararlar, kat mülkiyeti toplantılarına katılmayan diğer kat maliklerine bildirilir. Yönetici, kat mülkiyeti kat malikleri toplantısına katılmayan kat maliklerine kararı imzalatma veya taahhütlü mektupla bildirme hakkına sahiptir.